HMK 210W

A HMK 210W új szériás gumikerekes forgó kotró gépet a HİDROMEK szakemberei a felhasználói igények és visszajelzései alapján tervezték, az üzemi körülmények és a kezelői igények gondos tanulmányozása után és olyan gumikerekes kotrógépként hozták forgalomba, amely a felhasználók minden elvárásának megfelel.
A HIDROMEK HMK 210W maximális hatékonyságot kínál a kezelőknek, gondmentes és folyamatos üzemmel még a legkeményebb munkakörülmények között is. A HMK 210W gumikerekes forgó-kotró gondos tervezési fázisa a világszerte elfogadott és elismert piacvezető cégek által gyártott komponensekkel és a legmodernebb gyártási technológiákkal párosulva nagyteljesítményű, tartós, kényelmes és jól kiegyensúlyozott terméket eredményezett alacsony karbantartási és üzemeltetési költségekkel.

Egy rendkívüli motor

A HMK 210W gumikerekes forgó-kotró gépbe szerelt Isuzu motor speciálisan kotró alkalmazásokhoz lett kifejlesztve. Ez egy turbódízel motor, amely megfelel az USA és EU emissziós követelményeinek, 4-hengeres, 4-ütemű, vízhűtéses, turbófeltöltős és közbenső hűtéses. Nagy teljesítményű, hosszú élettartamú és megbízható motor minden munkakörülményhez, amely már sok különböző piacon bevált.

Alacsony üzemanyag-fogyasztás

A közvetlen befecskendezés és közbenső hűtés nem csak kevesebb üzemanyag fogyasztást biztosít, hanem a hatékonyabb égés által növeli a motor teljesítményét és nyomatékát is.

Több mint szokványos…

HİDROMEK mindig többet kínál, mint amit bármely építőipari géptől elvárnak. A HMK 140W típussal kínált néhány alapjellemző:

  • Levegő előmelegítési funkció a motor könnyű indításához hideg időben
  • Üzemanyag / víz leválasztó
  • Nem káros a környezetre és a kezelőre, mivel az emisszió és a zajszint alacsony

Műszaki jellemzők:

  • Modell: ISUZU AJ-4HKIX
  • Jellemzők: Vízhűtés, 4 ütemű, 4 hengeres, soros közvetlen
  • befecskendezésű, turbó, intercooler, dízel motor
  • Motorteljesítmény: 172 LE @2200 rpm / SAE J1995 (Maximum)
  • Nyomaték: 677 Nm @1500 rpm (Maximum)
  • Hengerűrtartalom: 5199 cc
  • Furat löket: 115 mm x 125 mm
  • Emissziós besorolás: * A motor megfelel az U.S. EPA Tier 4 besorolásnak.

Alváz

“Megerősített, nagy igénybevételre tervezett szerkezet"
Alap kivitel: Doboz formájú megerősített alváz, első tolólap és hátsó letalpalók (stabilizátorok).( opcionálisan módosítható )

Tengelyek: Hátsó tengely közvetlen az alvázra van rögzítve. Az első tengely csapszegekkel kapcsolódik az alvázhoz, az oszcilláció érdekében. Munkapozícióban lezárható.

  • Gumiabroncsok: 11,00-20TT (16PR) 

Kormánykerék rendszer:

Orbitrol rendszerű kormánykerék rendszer irányítja az első kerekeket hengereken keresztül. Első tengely lengésszög (±) 8° és a minimális fordulási sugár 6,800 mm.

Haladási rendszer:

A maximális vonóerőt, hosszú élettartamot és nagy teljesítményt a világhírű szállítók által gyártott legmodernebb technológiájú erőátvitel, tengelyek és haladómotor biztosítják A haladómotor biztonsági rendszere megakadályozza, hogy a gép lefelé menet irányíthatatlanná váljon. Ezen túlmenően a haladómotor fémburkolattal védett a külső hatásoktól.

Hajtómű és fékek

  • Hajtás: Hidrosztatikus
  • Motor: Axial dugattyú
  • Hajtómű: 2 fokozatú bolygókerekes hajtómű
  • Max.: sebesség: 33 km/h
  • Alacsony sebesség: 9 km/h
  • Max. vonóerő: 11.080 kgf
  • Kapaszkodóképesség: 29° (%55)
  • Üzemi fék: Kétkörös hidraulikus, olajban futó, gondozás mentes üzemi fék.

Kenés

Központi zsírzó rendszer biztosítja a nehezen elérhető részek folyamatos kenését pl. gém és a kanál szár.

Hidraulikarendszer

  • Egyszerű kezelés
  • Nagy hatékonyság
  • A szükséges szállítási mennyiség beállítása (negatív vezérlés)
  • A teljesítmény folyamatos vezérlése megnövelt terhelésnél
  • Maximális teljesítmény minden munkakörülmény között a funkcionális teljesítménymódnak köszönhetően
  • Prioritás a munkaeszköz mozgásoknál
  • Szállítási mennyiség változtatása a fő vezérlőszeleppel

Fő hidraulikaszivattyú:

A két Kawasaki gyártmányú (a világ vezető hidraulika szivattyú gyártója) axiáldugattyús és változtatható lökettérfogatú hidraulika szivattyúja maximális gép- és szivattyúteljesítményt biztosít. A negatív vezérlési lehetőségnek köszönhetően lehetőség van a szállítási mennyiség szükség szerinti változtatására. A dízelmotor által létrehozott teljesítmény és a nagyobb terhelés miatt a hidraulika szivattyú által igényelt teljesítmény összehangolásával megakadályozható a motor leállása. A motor és a szivattyú szállítási mennyiségének legjobb összehangolása a power üzemmóddal érhető el a munkakörülményektől függően. Ily módon:

  • Nagy hatékonyság
  • Magas minőség
  • Hosszú és zavarmentes üzemi élettartam érhető el

Fő vezérlőszelep

A fő vezérlőszelep biztosítja a finom és rezgésmentes működtetést minden kombinált mozgásnál. A kezelőnek csak a munkára kell összpontosítania, mivel a kanálszár, gém és forgó mozgásoknál a vezérlőszelep automatikusan biztosítja a prioritásokat, így maximális hatékonyságot lehet elérni. A regenerativ rendszer megakadályozza a kavitációt (A kavitáció az a  fizikai jelenség, mely akkor következik be, ha egy anyag a nyomás esése következtében folyadék fázisból hirtelen gáz fázisba megy át.)

A gém, kanálszár és kanál mozgatásakor és növeli egyrészt a hidraulika rendszer élettartamát, másrészt a gép sebességét. A gémen és kanálszáron alapfelszereltségként lévő tartó szelepek kiegyensúlyozzák az orsó és a test közötti belső szivárgást, így elkerülhető a munkaeszközökön az esetleges szivárgási probléma.

A két-fokozatú fő biztonsági szelepnek köszönhetően a teljesítményt szükség szerint lehet növelni.

A fő vezérlőszelepen belül van egy egyenes útszelep. A fő szelepblokk szerkezetének köszönhetően a két szivattyú által szállított olajat a szelepcsoporton belül egyesíteni lehet. Ehhez nem szükséges külső cső vagy tömlő.

Egy további szelep a bontókalapácshoz és más munkaeszközhöz áll rendelkezésre.

Fordító hidraulikamotor és hajtómű

Nagy nyomatékú Axiál dugattyús hidromotor nagy teljesítményű hajtóművel. A hidromotor rezgés elnyelő szelepekkel rendelkezik, amelyeket a sima és rezgésmentes fordító műveletekhez fejlesztettek ki. A fordítási műveleteket egy olajfürdős rugóvezérlésű fékrendszer állítja meg.

A hidraulika rendszer egyéb jellemzői:

A nyomótartály, amely lehetővé teszi a munkaeszköz leengedését szükséghelyzetben (azaz a dízelmotor vagy a hidraulika szivattyú meghibásodása esetén) a fő vezetékben található.
A fejlett hidraulika rendszer könnyű karbantartást biztosít, ezáltal csökken a tartalék alkatrész költség.
A hidraulikahengerek csillapító rendszerrel rendelkeznek, ami rezgés- és rázkódásmentes üzemet biztosít.
A teljes hidraulikarendszer magas szűrőkapacitású szűrőkkel van ellátva a tökéletes tisztaság elérése érdekében.
Különböző típusú bontókalapácsok felszerelésénél a vezérlőegységen választható ki a kívánt szállítási mennyiség és nyomás.

Fő szivattyú:

  • Típus: Két változó átfolyású Axiál dugattyús
  • Hidraulika szállítási teljesítmény: 2 x 230 L/min
  • Kiegészítő szivattyú: Fogaskerekes, 20 L/min
  • Kotró szerelék (Gém, kanál szár, kanál): 350 kgf/cm2
  • Power Boost: 370 kgf/cm2
  • Menetelés: 360 kgf/cm2
  • Swing: 305 kgf/cm
  • Segéd kör: 40 kgf/cm2

Forgató rendszer

  • Forgató motor: Axiál dugattyús, integrált lengés csillapító szelepekkel
  • Hajtómű: 2 fokozatú bolygókerekes hajtómű
  • Fékek: Olajban futó több tárcsás
  • Forgás sebessége: 13,8 fordulat/perc

Munkahengerek mérete

  • Gém: 2 x ø 120 x ø 85 x 1.300 mm
  • Kanálszár: 1 x ø 135 x ø 95 x 1.520 mm
  • Kanál: 1 x ø 120 x ø 85 x 1.060 mm

Kezelő fülke:

A HMK 210W kotrógép kezelőfülkéje úgy lett kialakítva, hogy lehetővé tegye a kezelő számára a kényelmes munkavégzést még a legkeményebb munkakörülmények között is.

A kezelőfülke bejárata elég nagy ahhoz, hogy a kezelő könnyen és akadálymentesen beszállhasson a kezelőfülkébe. A nagy szélvédő tökéletes kilátást biztosít. A szélvédőt a tető felé tolva ki lehet nyitni. A hátsó ablak kivehető és a kezelőülés alatt tárolható. A kezelő kényelmét szolgálja még az ergonomikus ülés és az első műszerfal. A HMK 210W kezelőülése 9 különböző helyzetbe állítható lehetővé téve, hogy a kezelő hosszú órák alatt se fáradjon el és kényelmesen, nagy teljesítménnyel dolgozzon. Ezen kívül a joystick és az ülés egymástól függetlenül mozgatható, így a kezelő a legkényelmesebb helyzetbe állíthatja. Az ülés biztonsági övvel van ellátva. Opcionális felszereltségként a kezelőfülke 6 szilikon viszkóz tartóra van felszerelve, amelyek csillapítják a zaj, rázkódás és vibráció hatását a gép üzemi körülményeitől függetlenül.
 Mindezek mellett egy nagyteljesítményű légkondicionáló is található a kezelő optimális munkakörnyezetének biztosítása érdekében.

A kezelő fülke egyéb jellemzői:

  • Gépkezelő teljes körű és kényelmes kilátása
  • Megnövelt belső tér amely elősegíti a lehető legkényelmes munkavégzést.
  • Hatpontos rezgéscsillapító felfüggesztés
  • Nagy teljesítményű klíma
  • Opera Control System
  • Hűtődoboz (Rendelhető)
  • Palacktároló, könyv- és tárgytároló zsebek
  • Lábtörlő
  • Állítható komfortülés a vezetői maximális kényelméért, ezzel is elősegítve a leghatékonyabb munkavégzést.
  • Ergonomikusan kialakított fülke, kezelőfelület, karok és pedálok.

Opera vezérlő rendszer:

A tervezés kezdeti stádiumától fogva az új generációs GEN sorozatú kotrógépek úgy lettek kifejlesztve, hogy a felhasználó rendkívül könnyen, kényelmes környezetben tudja kezelni a gépet és úgy érezze magát, mint a saját irodájában.
Ezért a GEN, a HIDROMEK új generációs kotrógépének kategóriájában először lett az OPERA vezérlővel (HİDROMEK kezelői felület) felszerelve.

A HMK210W-ben elérhető OPERA kezelői felület speciálisan a HIDROMEK kotrók GEN sorozatához lett kifejlesztve, amely minden vezérlőeszközt magába foglal és egy esztétikusan és ergonomikusan kialakított konzolon helyezkedik el. A rendszer egy nagy felbontású (HD) TFT képernyőből, elektronikus vezérlőegységből és az Opera vezérlő egységből áll.

Az OPERA-val a következő funkciók rendkívül egyszerűen végezhetők:

  • Motor fordulatszámának ellenőrzése
  • Navigáció a menükben
  • A legmegfelelőbb üzemmód kiválasztása
  • A világítás és az ablaktörlők vezérlése
  • Rádió/MP3 lejátszó kezelése
  • A motor indítása-leállítása a maximális üzemanyag takarékossága érdekében.
  • A kamerák vezérlése - hátul nézet és a kanálszáron lévő (opciós)
  • A gép állapotfelügyelete
  • Hibakódok
  • Munkaidő - kotrási idő, munkavégzés a munkaeszközökkel (bontókalapács, stb.), haladás,
  • Idő a következő karbantartásig, stb.

OPERA vezérlő rendszer egyéb jellemzői:

  • Könnyen használható kezelőpanel és menük
  • Jobb üzemanyag-fogyasztás és termelékenység
  • Automatikus kikapcsolás
  • Többnyelvű vezérlőpult
  • Maximális hatékonyság a teljesítmény és a munkamódok kiválasztásával
  • Automatikus előmelegítés
  • Lopás gátló rendszer személyes kóddal
  • Hidromek Smartlink (opcionális)
  • Sebesség tartó automatika meneteléshez
  • Készenléti és automatikus lassítás rendszer
  • Túlmelegedés megelőző rendszer
  • Automatikus teljesítménynövelés be- és kikapcsolása
  • Karbantartási információk és figyelmeztető rendszer
  • Tolató és munkaterület kamera (opcionális)
  • 26 különböző üzemórát regisztrálhat • Hibakód tároló és figyelmeztető rendszer
  • A működési paraméterek, például a nyomás, a hőmérséklet, a motorterhelés valós idejű ellenőrzése

Feltöltési mennyiségek

  • Üzemanyag tartály: 330 L
  • Váltó: 2,9 L
  • Hidraulika tartály: 160 L
  • Motor olaj: 27,3 L
  • Hidraulika rendszer: 318 L
  • Hűtőrendszer: 29,3 L
  • Forgató mű: 5 L
  • Elülső / Hátsó tengely: 14,6/18 L

Elektromos rendszer

  • Feszültség: 24 V
  • Akkumulátorok: 2 x 24 V x 160 Ah
  • Generátor: 24 V / 50 A
  • Indító motor: 24V / 5,0 kW

Súly

Standard kivitel üzemi súly: 21.950 kg

Az ISO 6016 szabványnak megfelelő működési súly magában foglalja a teli üzemanyagtartályt, a hidraulikus rendszert és egyéb folyadékokat, a 75 kg-os kezelő súlyát és a szabványos felszerelésű gép súlyát. Az opcionális felszerelések nem tartoznak bele.

Alapfelszereltség:

  • Rádió/Mp3 lejátszó
  • Légkondicionáló
  • Kezelőfülke fűtésrendszer
  • ROPS/FOPS kezelőfülke
  • Számítógép csatlakozó port
  • Üzemanyag töltő szivattyú
  • Elülső levegőszűrő
  • Kettős levegőszűrő
  • Automatikus üresjáratba állítás:
  • Motor előmelegítő
  • Túlmelegedés, alacsony motorolaj nyomás, kijelzés
  • Levegőszűrő eltömődés kijelzők
  • Akkumulátor töltés figyelmeztető rendszer.
  • Első munkalámpa, a kezelőfülke tetején sárga villogó
  • Hidraulikus kalapácskör
  • Hátsó kamera
  • Szerszámdoboz
  • Munkalámpák az ellensúlyon
  • Kiegészítő munkalámpa elöl
  • Kiegészítő munkalámpa hátul
  • Légrugós kezelőülés
  • 4,6 m-es monogém
  • Letalpalók, + tolólap
  • 0,6 m3-es (985 mm-s) erősített kivitelű mélyásó kanál

Rendelhető kanál méretek:


További információkra van szüksége? Kérjen részletes árajánlatot!

e-mail: tendix@tendix.hu

 

Szatyina István 
Budapest, Pest megye
+36 20 556 7725

 

Képek:

Videók: